wtorek, 8 września 2015

WD My Passport Ultra For Mac

Mówi się, że użytkownicy dzielą się na tych, którzy robią backupy, oraz na tych, którzy zaczną je robić. Ja zrobiłem swój pierwszy krok, aby znaleźć się w tej drugiej grupie. I zrobiłem to z własnej woli.

Nad zakupem odpowiedniego dysku tylko pod backup myślałem już kilka lat temu. Wtedy kupiłem dysk o pojemności 500GB, na którym do dzisiaj zapisuję tylko filmy i seriale. Pełnego backupu systemu nigdy nie robiłem.

Do tego celu wybrałem dość podstawowy dysk - mocno zastanawiałem się nad WD MyCloud oraz Apple Time Capsule - jednak z racji ceny oraz moich, raczej niskich wymagań wybrałem WD My Passport (cena poniżej 400zł).




Jako użytkownik Macbook'a Air z dyskiem o pojemności 128GB, zewnętrzny dysk 1TB tylko pod backup w zupełności wystarczy na kilka lat.




Pierwsze podłączenie i pierwszy backup nie mogły być prostsze - podłączyłem dysk, wszedłem w opcje Time Machine, wybrałem dysk i rozpocząłem backup. I tyle.



Proces ten zamierzam powtarzać dwa razy w miesiącu oraz przy dużych aktualizacjach systemu. A ta najbliższa już 30 września.


Chcecie wiedzieć więcej?
Pytajcie w komentarzach.



Marcel.



0 komentarze:

Prześlij komentarz