środa, 21 października 2015

Apple na studiach




Studia. Całodzienne zajęcia, pokazy slajdów przez profesorów, a na tych slajdach mnóstwo tekstu do przepisania. Ponadto masa prezentacji i różnych innych projektów do zrobienia. Tak mniej więcej wyglądają moje studia zaoczne na Uniwersytecie Ekonomicznym. Wobec takich okoliczności należy być dobrze przygotowanym, aby nieco ułatwić sobie studenckie życie.

Macbook Air 13", iPhone 6, iPad 2 - oto mój set.




Macbook

Mojego pierwszego Maca kupiłem prawie 2 lata temu i śmiało mogę powiedzieć, że był to zakup życia. Jestem zadowolony z tego komputera pod każdym względem i uważam, że jest on wart każdych pieniędzy, nawet gdyby kosztował 10 razy więcej.


Lekki, poręczny, ze świetną (podświetlaną) klawiaturą i potrafiący wytrzymać cały dzień na baterii. Oto cechy, które są mi niewiarygodnie pomocne. Czego chcieć więcej? Można chcieć dobrego wyglądu, dobrej jakości wykonania. Ale to też Macbook posiada. Sprzęt idealny?

Do robienia notatek używam standardowego Pages, który jest pozbawiony większości funkcji jakie posiada Word, a przy tym pozostaje nadal pełnoprawnym oraz łatwym w obsłudze edytorem tekstu.

Pages używam również do robienia przeróżnych raportów, szczególnie kiedy wymagają pokazania danych na wykresie. Bo wykresy w Pages są piękne.



Swego czasu zastanawiałem się nad kombajnem do pisania używanym w dużej mierze przez pisarzy wszelkiego rodzaju, czyli nad aplikacją Scrivener, jednak uznałem, że nawet w 5% nie wykrzystałbym genialnych możliwości jakie ten program oferuje.

W przypadku mojego pisania i wykorzystywanych do tego celu programów, sprawdza się zasada: Less is more.


iPhone

Cotygodniowe zajęcia oznaczają określony plan zajęć, który w dodatku może ulegać zmianom. Kalendarz jest na szczęście internetowy z możliwością subskrybcji, więc warto zawsze mieć go pod ręką.

Kalendarze są nie tylko moim podstawowym narzędziem w planowaniu każdego dnia oraz organizacji zajęć (nie tylko studiów), ale są również jedną z kategorii aplikacji, które uwielbiam testować.
A testowałem chyba wszystkie najpopularniejsze - ten systemowy, Calvetica, Calendars 5, Agenda Calendar, Today Calendar, Week Calendar.
Obecnie moim faworytem jest Fantastical, który jest...fantastyczny! Nie tylko wygląda świetnie, ale jest przy tym łatwy w obsłudze, przejrzysty i szybki.





iPad

Wykorzystuję go tylko do czytania i tzw. konsumpcji treści.

Nic nie jest w stanie zastąpić dropboxa jako chmury z opcją synchronizacji. Notatki z zajęć lądują w odpowiednim folderze i za chwilę każdy uprawniony ma do nich dostęp. Automagicznie. I już nikt nie będzie mógł powiedzieć, że nie jest przygotowany do zajęć bo nie ma notatek. Trzeba szukać innych wymówek.

Ponadto dzięki takim aplikacjom jak Instapaper, Pocket, Medium, zawsze mam porządną dawkę wiedzy, nie tylko tej akademickiej.

Zastanawiam się czy z czasem iPad nie zastąpi mi Macbooka Air. Niedawno zaprezentowany iPad Pro może z powodzeniem spełnić wszystkie porządane przeze mnie cechy notebooka, a przy tym wyeliminować jedno urządzenie z całego mojego zestawu (tutaj również less is more).


Marcel.


0 komentarze:

Prześlij komentarz